مسیر – جهت نیروهای اورژانس مهران مدیری مراسم ختم

مسیر – جهت: نیروهای اورژانس مهران مدیری مراسم ختم خانواده بازیگران بازیگر خانواده اورژانس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی پرش بیهوده‌ قیمت مسکن

    طرف عرضه در بازار مسکن طی تلاش کرد با جهش ۸.۲ و ۸.۹ درصد ماهیانه به ترتیب در اردیبهشت و خردادماه ارزش این کالا را با بازار سکه و ارز هماهنگ کند ولی به نظر می‌رس

    پرش بیهوده‌ قیمت مسکن

    پرش بیهوده قیمت مسکن

    عبارات مهم : ایران

    طرف عرضه در بازار مسکن طی تلاش کرد با جهش ۸.۲ و ۸.۹ درصد ماهیانه به ترتیب در اردیبهشت و خردادماه ارزش این کالا را با بازار سکه و ارز هماهنگ کند ولی به نظر می رسد به علت نبود ظرفیت در این حوزه دچار اشتباه محاسباتی شده است هست.

    به گزارش ایسنا، بررسی رشد دو بازار مسکن و سکه حاکی از آن است که قیمت سکه از اوایل سال گذشته تا کنون ۱۴۲ درصد رشد کرده، در حالی که رشد بازار مسکن ۴۵.۸ درصد بوده و این در حالی است که شاهد شیفت متقاضیان از واحدهای نوساز به سمت قدیمی سازها هستیم. از سوی دیگر قیمت مسکن به طور دائم زیاد کردن یافته و با جهش ۴۵.۸ درصد نقطه به نقطه همراه شده است ولی معاملات روند نزولی به خود گرفته و در خردادماه ۲۱ درصد نسبت به اردیبهشت ماه و ۳.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل کم کردن یافته هست. شرایط کنونی بازار مسکن را به سمت رکود تورمی پیش می برد.

    طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران سهم واحدهای کمتر از ۵ سال ساخت از ۴۶.۸ درصد در خردادماه ۱۳۹۶ به ۴۳.۷ درصد در خردادماه ۱۳۹۷ کم کردن یافته و از سوی دیگر سهم واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال از ۱۱.۵ درصد در سال قبل به ۱۴.۶ درصد زیاد کردن پیدا کرده هست. این اتفاق در حالی رخ داده که طبق گزارش های میدانی شاهد زیاد کردن چشمگیر معاملات و قیمت در مناطق ۱ تا ۵ بوده ایم که عمده این واحدها نوساز هستند. این دو نمایه حاکی از آن است که تقاضای مهم در بازار فعلی مسکن را سرمایه گذاری شکل می دهد و به همین علت میانگین قیمت مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با رشد ۸.۹ درصد ماهیانه به رقم بی سابقه ی ۶.۵ میلیون تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵.۸ درصد زیاد کردن یافته است.

    پرش بیهوده‌ قیمت مسکن

    با توجه به انحراف بازار مسکن از ماهیت مصرفی به سمت سرمایه گذاری که متاثر از رشد بازارهای موازی بوده هست، شرایط فعلی این بازار دور از ذهن نبود؛ آیا که مالکان تلاش می کنند ارزش دارایی خود را با انتظارات تورمی تطبیق دهند.

    اگرچه قیمت ها روز به روز اوج می رود ولی در دو حوزه ی معاملات و تولید مسکن رکود ادامه دارد و حتی شاهد روند کاهشی در این دو حوزه هستیم. این یعنی تعادل در بازار مسکن به شدت به هم خورده هست. هم اکنون نیز بخش تقاضا از طریق ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تغذیه می شود، با این حال شاهد رشد قیمت ها هستیم. شرایط فعلی حاکی از آن است که به علت از بین بردن مشتریان موثر در بازار مسکن، بازده سرمایه در این بخش دچار آسیب خواهد شد.

    طرف عرضه در بازار مسکن طی تلاش کرد با جهش ۸.۲ و ۸.۹ درصد ماهیانه به ترتیب در اردیبهشت و خردادماه ارزش این کالا را با بازار سکه و ارز هماهنگ کند ولی به نظر می‌رس

    با توجه به طولانی شدن دوره رکود مسکن و اثرپذیری از جهش قیمت ارز و سکه انتظار می رفت که قیمت مسکن در سال ۱۳۹۷ با شیب ملایمی زیاد کردن پیدا کند ولی متقاضیان این حوزه به یکباره در فروردین، اردیبهشت و خردادماه امسال با زیاد کردن ۲۹، ۳۵ و ۴۵ درصد قیمت ها غافلگیر شدند. میانگین قیمت در منطقه پنج ۶۳.۶ درصد رشد کرد. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بعضی دفاتر مشاور املاک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ایجاد هیجان کاذب در این بازار رو آوردند و با استدلال تورم انتظاری در این بخش، متقاضیان را متقاعد به خرید زودهنگام کردند که باعث رشد سریعتر از موعد قیمت ها شدند. ولی کارشناسان معتقدند عطش فعلی بازار مسکن به تدریج فروکش می کند و تا یک سال آینده این حوزه وارد رکود خواهد شد. بنابراین دود این واکنش‌ها بعضی بنگاه داران به چشم خریداران فعلی و خود صنف مشاوران املاک می رود.

    سلمان خادم المله ـ کارشناس اقتصاد مسکن ـ با بیان این که مسکن دچار حباب قیمت نشده بلکه نوعی اصلاح قیمت بر اساس شرایط روز اقتصادی را تجربه می کند گفت: تا زمانی که اصلاح پارادایم انجام نشود ادامه اوضاع کج دار و مریز فعلی، شرایط فعلی را طولانی تر می کند. اعتقاد دارم بحران بخش های متفاوت از جمله حوزه ی مسکن بزرگ است و اگر فکری جهت آن نشود می تواند به حوزه های اجتماعی سرایت کند.

    خادم المله می گوید: در مقطعی سودهای بالای بانکی پرداخت شده است که نقدینگی را به سمت خودش جذب کرده هست. از نیمه ی دوم سال گذشته با کم شدن قیمت سود بانکی به ۱۵ درصد، نقدینگی به سمت آیتم هایی سوق پیدا کرده که ارزش پول افراد را حفظ کند. این آیتم ها عبارتند از طلا، خودرو، مسکن و اخیرا بورس که در روزهای گذشته رشد تاریخی داشته هست. با اوضاع فعلی انتظار دلار ۱۲ هزار تومانی هم چندان دور از ذهن نیست. بنابراین نمی توان تصویر روشنی از آینده ی بازار مسکن ارایه داد. آن چه مسلم است این که با توجه به کم کردن سهم متقاضیان واقعی و هم چنین اثرپذیری بازار مسکن از جهش بازارهای موازی که منتج به هماهنگی این بخش با بازارهای رقیب شده است نمی توان دو واژه ی “رونق” و “حباب” را به بازار فعلی مسکن نسبت داد.

    پرش بیهوده‌ قیمت مسکن

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    پرش بیهوده‌ قیمت مسکن

    پرش بیهوده‌ قیمت مسکن

    برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار