مسیر – جهت نیروهای اورژانس مهران مدیری مراسم ختم

مسیر – جهت: نیروهای اورژانس مهران مدیری مراسم ختم خانواده بازیگران بازیگر خانواده اورژانس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی کانون گردوغبار داخلی تا ۶ سال آینده مهار می شود / رئیس شرکت محیط زیست

    معاون رئیس‌جمهور و مدیر شرکت محیط‌زیست از آخرین اوضاع برنامه‌های اجرا شده است در این شرکت از جمله اصلاح کیفیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماند، مقابله با گرد و غبا

    کانون گردوغبار داخلی تا ۶ سال آینده مهار می شود / رئیس شرکت محیط زیست

    رئیس شرکت محیط زیست: کانون گردوغبار داخلی تا ۶ سال آینده مهار می شود

    عبارات مهم : تالاب

    معاون مدیر جمهور و مدیر شرکت محیط زیست از آخرین اوضاع برنامه های اجرا شده است در این شرکت از جمله اصلاح کیفیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماند، مقابله با گرد و غبار و احیای تالاب ها گزارش داد.

    به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه گفت وگوی خاص خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه شرکت محیط زیست در دو بخش معاونت محیط زیست طبیعی و انسانی وظیفه دارد، گفت: محیط زیست موظف به حفاظت از ایستگاه های طبیعی و ذخایر ژنتیکی موجود در این مناطق هست. همچنین شرکت محیط زیست در حوزه محیط زیست انسانی امور سیاست گذاری و نظارت بر اجرای سیاست ها را دنبال می کند. همچنین این شرکت در صورت تخلف دستگاه ها می تواند به دستگاه قضایی شکایت کند.

    کانون گردوغبار داخلی تا ۶ سال آینده مهار می شود / رئیس شرکت محیط زیست

    وی در ابتدای گفت وگو در مورد وقوع پدیده گرد و غبار در تعدادی از استان های کشور تصریح کرد: در طول بهار و تابستان در غرب کشور گرد و غبارهایی با منشاء خارجی ایجاد می شود که ۹۵ درصد آنها از کشورهای عراق، سوریه و عربستان منشاء می گیرد.

    رئیس شرکت محیط زیست با اشاره به کانون های داخلی گرد و غبار اظهار کرد: تلاش داریم طی شش سال آینده کانون های گرد و غبار داخلی را مهار کنیم. دولت نیز ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی صرفاً جهت مقابله با گرد و غبار استان خوزستان تخصیص داده است.

    معاون رئیس‌جمهور و مدیر شرکت محیط‌زیست از آخرین اوضاع برنامه‌های اجرا شده است در این شرکت از جمله اصلاح کیفیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماند، مقابله با گرد و غبا

    کلانتری با تاکید بر اینکه منشأهای داخلی گرد و غبار از طریق غلط های مهندسی ایجاد شده است هست، گفت: متاسفانه طی سال های گذشته تعدادی طرح های توسعه ای، عمرانی و کشاورزی اجرا شده است که پیوست زیست محیطی نداشته اند. در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که اگر پروژه ای گزارش ارزیابی زیست محیطی نداشته باشد توانایی تخصیص بودجه نخواهد داشت.

    معاون مدیر جمهور در مورد علت وقوع گرد و غبار در استان خوزستان گفت: در خوزستان قبل از ساخت سدها، سیلاب ها کل دشت های این استان را مرطوب کرده و ضمن ایجاد چسبندگی در خاک باعث رشد گیاه های می شد ولی متاسفانه با احداث سدها، حقابه محیط زیست گرفته شد و در بخش های صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار داده شد تا حدی که تالاب ها خشک شدند.

    وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند، مقابله با گرد و غبار، احیای تالاب ها و اصلاح کیفیت هوای کلانشهرها چهار محور شرکت محیط زیست در دولت دوازدهم هست، اظهار کرد: اصلاح هوای کلانشهرها طبق برنامه پیش می رود. منابع آلاینده کلانشهرها در فصل تابستان و زمستان شناسایی شده است هست. مطالعات نشان می دهد؛ بخش عمده آلودگی هوا در فصل زمستان ناشی از منابع متحرک از جمله ۶۰ هزار کامیون و کمپرسی که شب ها وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران می شوند. همچنین اتوبوس های فرسوده نیز در این اوضاع تاثیرگذارند. از سوی دیگر کیفیت نامناسب گازوییل تاثیر منفی در اوضاع هوا می گذارد. قرار شده است هر سال ۷۰ هزار دستگاه حمل و نقل عمومی به تناوب مصرف کشور اضافه شود. همچنین امیدواریم وزارت نفت اصلاح کیفیت سوخت را مورد توجه قرار دهد.

    کانون گردوغبار داخلی تا ۶ سال آینده مهار می شود / رئیس شرکت محیط زیست

    رئیس شرکت محیط زیست در ادامه به کم بارشی کشور در سال زراعی جاری اشاره و اظهار کرد: تاکنون کل کشور حدود ۱۷۰ میلی متر بارش دریافت کرده است که همین میزان تراکنش مناسبی نداشت. بنابراین کمبود بارش و عوض کردن اقلیم منابع آبی کشور را تحت فشار قرار داده هست. از سوی دیگر مصرف آب نیز کمتر نشده است.

    کلانتری با اشاره به برداشت بیش از حد از آب های زیرزمینی و آب های جاری اظهار کرد: وزارت نیرو حق آبه محیط زیست کشور را ۱۱.۸ میلیارد متر مکعب تعیین کرده است که شرکت محیط زیست به این عدد اعتراض دارد چون معتقدیم که سهم محیط زیست باید به ۲۵ میلیارد متر مکعب زیاد کردن یابد.

    معاون رئیس‌جمهور و مدیر شرکت محیط‌زیست از آخرین اوضاع برنامه‌های اجرا شده است در این شرکت از جمله اصلاح کیفیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماند، مقابله با گرد و غبا

    وی با اشاره به بی توجهی به حق آبه تالاب ها گفت: به علت برداشت بیش از حد از آب ها و قرار گرفتن تالاب ها در انتهای حوضه آبریز، نخستین قربانی کم آبی تالاب ها می شوند. کم کردن مصرف آب به خاص در بخش کشاورزی ضرورت دارد. توصیه قابل تأمل آن است که طبق موافقتنامه ریو در سال ۱۹۹۲ کلیه کشورها باید ۴۰ درصد از آب های تجدیدپذیر خود را مصرف کنند؛ این در حالی است که در کشور ما امسال بیش از ۱۱۵ درصد از آب های تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گرفت. به طوری که کل میزان آب های تجدیدپذیر ۸۰ میلیارد متر مکعب و مصرف این آب ها بالای ۹۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است است.

    رئیس شرکت محیط زیست در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد میزان اجرای سیاست های کلی محیط زیست به وسیله شرکت محیط زیست گفت: اگر بخواهیم سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست را عملیاتی کنیم باید بخش عمده صنعت کشور را تعطیل کنیم چون زیاد صنایع آلاینده هستند ولی با تعطیل شدن صنایع نیروی کار بدون کار می شود.

    کانون گردوغبار داخلی تا ۶ سال آینده مهار می شود / رئیس شرکت محیط زیست

    به گفته کلانتری، دولت تا آخر امسال به صنایع آلاینده جهت اصلاح و ارتقاء استانداردها وقت داده هست؛ بنابراین از ابتدای سال ۹۸ صنایع آلاینده تعطیل خواهند شد.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین پرسشها صنایع کشور، مکان یابی نامناسب آنهاست، گفت: نیروگاه شهید رجایی در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران احداث شده، این در حالی است که باید نیروگاه در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران مستقر می شد. همچنین به جای آنکه ذوب آهن را در اصفهان مستقر کنیم باید این صنعت را در کنار سواحل کشور ایجاد می کردیم یا حداقل بهتر بود ذوب آهن را در شرق اصفهان احداث می کردیم. شرکت حفاظت محیط زیست اگر بخواهد به وظایف خود عمل کند مجبور می شود که بسیاری از صنایع را تعطیل کند.

    رئیس شرکت محیط زیست با بیان اینکه به استقرار صنایع در درون سرزمین مجوز نمی دهیم، گفت: بنا داریم تنها در صنایعی که در کنار دریا مستقر می شوند، مجوز بدهیم. در زیاد کشورهای دنیا ۸۰ درصد صنایع در کنار سواحل استقرار می یابند ولی متاسفانه در کشور ما از آبادان تا گواتر ۲۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی وجود دارد که تنها کمتر از دو درصد صنعت در این حوزه مستقر شده است است و کمتر از دو درصد جمعیت کشور در این منطقه حضور دارند.

    رئیس شرکت محیط زیست تاکید کرد: متاسفانه فشارهای سیاسی از اوج به پایین محیط زیست را به یک شرکت مفلوک تبدیل کرده هست. در این دوره اعلام کرده ایم که تنها با رعایت ضوابط زیست محیطی مجوز پروژه ها داده می شود.

    کلانتری در ادامه این گفت وگو در مورد نظارت شرکت محیط زیست به فعالیت معادن اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش تغییری در قانون معدن ایجاد شد که طبق آن أخذ مجوز شرکت محیط زیست جهت اکتشاف معدن کافی بود و در بحث بهره برداری از شرکت محیط زیست مجوز گرفته نمی شود. این در حالی است که هم جهت اکتشاف و هم جهت بهره برداری از شرکت محیط زیست نظرخواهی شده است و مجوز اخذ شود.

    وی ادامه داد: به علت وجود این ایراد در قانون معدن، در مناطق حساس اصلا مجوز اکتشاف معدن نمی دهیم چون در صورت صدور پروانه اکتشاف هیچ اختیاری در مرحله بهره برداری نخواهیم داشت و نمی توانیم در این مرحله در کار معدن داشته باشیم. این یک اشکال قانونی است که تلاش داریم اصلاح شود و تا آخر امسال لایحه مربوط به اصلاح این قانون را به مجلس تحویل خواهیم داد.

    رئیس شرکت محیط زیست همچنین در مورد کم کردن و زیاد کردن مساحت مناطق تحت مدیریت شرکت محیط زیست تصریح کرد: طبق ضوابط جهانی باید ۱۷ درصد از مساحت کشور جزء مناطق چهار گانه محیط زیست باشد. در حال حاضر ۱۷.۳۳ درصد مساحت کشور تحت مدیریت شرکت محیط زیست است که حدود ۲۴ میلیون هکتار می شود.

    کلانتری افزود: نشانه از ایجاد مناطق حفاظت شده است حراست از ذخایر گیاهی و جانوری ارزشمند کشور هست، ولی در بعضی مواقع به علت بعضی ملاحظات، مساحتی از یک منطقه کم کردن و مساحت یک منطقه دیگر زیاد کردن می یابد. بنابراین میزان مناطق حفاظت شده است کم کردن نیافته هست؛ حتی در بعضی استان ها پیشنهاد زیاد کردن مساحت مناطق حفاظت شده است را داریم ولی به علت کمبود امکانات، کمبود پاسگاه و نیروی محیط بان چنین امکانی جهت سازمن محیط زیست وجود ندارد.

    رئیس شرکت محیط زیست با اشاره به عوض کردن دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی گفت: محیط بانان باید کارشناسان محیط زیست باشند و به پرسشها متفاوت محیط زیست اعم از خاک، گیاه و جانوران آگاهی داشته باشند و در کنار آن از پرسشها نظامی مطلع باشند. تلاش داریم با همکاری و موافقت وزارت علوم و شرکت امور استخدامی محیط بانان را طی دوره های دو و چهار ساله در دانشکده تربیت محیط بانی مورد آموزش قرار دهیم.

    کلانتری در مورد اوضاع نامناسب مدیریت پسماند در کشور گفت: دولت ۱.۳ میلیارد دلار جهت مدیریت پسماند کشور به خاص جهت استان های شمالی آینده نگری کرده بود که با مخالفت مجلس روبه رو شد. واقعیت آن است که مدیریت پسماند بدون سرمایه گذاری امکان ندارد. در شرایط کنونی استان های شمالی کشور قربانی پسماند شده است اند چون محل مناسبی جهت دفع پسماند وجود ندارند و جنگل ها زیر زباله مدفون می شوند. بنابراین حتما باید امسال بودجه جداگانه ای را جهت مدیریت پسماند در نظر بگیریم.

    وی در مورد مدیریت پسماندهای الکترونیکی گفت: کارخانه پسماندهای صنعتی در بعضی شهرها مثل اصفهان، قزوین و ساوه در حال راه اندازی است که خوشبختانه بخش شخصی سرمایه گذار مهم این عنوان است و روند خوبی در حال طی شدن است.

    معاون مدیر جمهور در مورد سیاست های کشور در حوزه آب اظهار کرد: مصرف آب در بالادست آسیب زیادی به تالاب ها زده هست. این در حالی است که خسارات ناشی از خشکی تالاب ها زیاد از ارزش افزوده محصولات کشاورزی هست. خسارت گرد و غبار در استان خوزستان ۳۴ میلیارد تومان برآورد می شود در حالی که میزان تولید محصولات کشاورزی در این استان کمتر از این مبلغ است.

    کلانتری که مدیریت ستاد احیای دریاچه ارومیه را نیز برعهده دارد، در مورد آخرین اوضاع این دریاچه گفت: براساس گزارش های امروز ارتفاع دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۲۳ هست. خوشبختانه در حال حاضر ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به چهار سال پیش ۱۵ سانتی متر زیاد کردن یافته است.

    وی با اشاره به اینکه ۳.۶ میلیارد متر مکعب آب باید وارد دریاچه ارومیه شود، گفت: تلاش داریم از طریق تصفیه پساب های شهرهای تبریز و ارومیه بخشی از آب دریاچه را تامین کنیم. کانال آبی جهت انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز در حال تکمیل است.

    مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیر شرکت محیط زیست در آخر اظهار کرد: ۲۴ درصد کم کردن مصرف آب در بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه صورت گرفته است که براساس گزارش های وزارت جهاد کشاورزی همین میزان کم کردن مصرف باعث زیاد کردن ۱۷ درصدی بهره وری محصولات کشاورزی شده است است.

    واژه های کلیدی: تالاب | ارومیه | دریاچه | مدیریت | کشاورزی | استاندارد | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار