مسیر – جهت نیروهای اورژانس مهران مدیری مراسم ختم

مسیر – جهت: نیروهای اورژانس مهران مدیری مراسم ختم خانواده بازیگران بازیگر خانواده اورژانس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی استفاده ازکارت سوخت الزامی شود ، درآمد قاچاقچیان سوخت بیش از یارانه

    کارشناسان می گویند با توجه به اینکه دولت قصد زیاد کردن قیمت بنزین را ندارد با ایجاد الزام به استفاده از کارت سوخت در حین سوخت گیری می تواند میزان مصرف واقعی را

    استفاده ازکارت سوخت الزامی شود ، درآمد قاچاقچیان سوخت بیش از یارانه

    درآمد قاچاقچیان سوخت بیش از یارانه/استفاده ازکارت سوخت الزامی شود

    عبارات مهم : بنزین

    کارشناسان می گویند با توجه به اینکه دولت قصد زیاد کردن قیمت بنزین را ندارد با ایجاد الزام به استفاده از کارت سوخت در حین سوخت گیری می تواند میزان مصرف واقعی را رصد کند.

    به گزارش مهر؛رشد قیمت ارز و زیاد کردن اختلاف قیمت سوخت داخلی کشور با سایر همسایگان موجب شد تا بازار قاچاق سوخت رونق بگیرد. به گفته هندیان، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تا سال ۹۲ حجم قاچاق سوخت چیزی حدود ۷ یا ۸ میلیارد تومان بود ولی حد فاصل ۹۲ الی ۹۶ این رقم به ۵۰۰ میلیون دلار تبدیل شد. این در حالی است که طی ۳ ماه گذشته چیزی حدود یک میلیارد لیتر قاچاق داشته ایم یعنی روزانه حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق می شده است هست.

    به گفته این مقام مسئول با وجود اینکه قاچاق در آنسوی مرز، گرانتر فروخته می شود ولی متقاضی بیشتری هم جهت خرید وجود دارد. جهت مثال بنزین در کشور عزیزمان ایران لیتری ۱۰۰۰ تومان و در ترکیه یک دلار و بیست و نه سنت است یعنی چیزی حدود ۱۴ هزار تومان، در کشورهای شرق هم در محدوده مرز حدود ۵ هزار تومان معامله می شود و داخل پاکستان بین ۷ تا ۸ هزار تومان خرید و فروش می شود.

    استفاده ازکارت سوخت الزامی شود ، درآمد قاچاقچیان سوخت بیش از یارانه

    صادرات بنزین از رویا تا واقعیت

    نگاهی به آمار و ارقام حجمی و ارزشی بنزین حاکی از آن است که با توجه به اینکه طی سال های اخیر توسعه صنعت پالایشگاهی جزو اولویت های وزارت نفت نبوده و از سویی دیگر قاچاق سوخت مزید بر زیاد کردن مصرف شده است هست، در نتیجه به نظر می رسد با حاشیه نشینی مدیریت مصرف طی سال های اخیر، هر قدر هم تولید را ولو به قیمت کم کردن کیفیت بنزین، زیاد کردن دهیم، احتمال ورود کشور عزیزمان ایران به زمره کشورهای صادرکننده این فرآورده سودآور کمتر می شود.

    کارشناسان می گویند با توجه به اینکه دولت قصد زیاد کردن قیمت بنزین را ندارد با ایجاد الزام به استفاده از کارت سوخت در حین سوخت گیری می تواند میزان مصرف واقعی را

    علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اخیرا در پی انتشار گزارشی راجع به کم کردن سهم تولید بنزین یورو۴ درپالایشگاه ستاره خلیج فارس گفته بود که به علت زیاد کردن مصرف بنزین به اجبار کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه را مطابق بنزین معمولی کرده اند. این در حالی است که بیژن زنگنه، وزیر نفت در کنگره راهبردی نفت و نیرو گفت: در پاسخ به جویا شدن اوضاع قاچاق بنزین باید گفت که الحمدلله روند قاچاق سوخت با موفقیت از مرزها در حال انجام است! و باید گفت به نظر نمی رسد این امر به وسیله قاچاقچیان باشد و از سویی دیگر تا زمانی که اختلاف قیمت این فرآورده با سایر کشورهای همسایه وجود دارد، جریان قاچاق نیز قطع نمی شود.

    بنزین تک نرخی اشتباه بود

    در همین زمینه جواد نوفرستی، کارشناس حوزه انرژی راجع به تک نرخی شدن بنزین از غلط های دولت یازدهم بود، تصریح کرد: این اقدام موجب آسیب به منابع بیت المال شد. در سال های میانی دولت یازدهم، بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام کرد که با وجود بنزین تک نرخی نیازی به وجود کارت سوخت در روند سوختگیری نیست. این گفته وزیر در حالی مطرح شد که رشد مصرف بنزین در سال ٩٣، حدود ١.٦ درصد و در سال ٩٤، حدود ٢ درصد بود و آن وقت موجه بود.

    این کارشناس انرژی ادامه داد: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در سال ٩٤ حدود ٧٢ میلیون لیتر بود، این در حالی است که با از بین بردن کارت سوخت و تک نرخی شدن بنزین رشد مصرف بنزین در سال ٩٥، پنج درصد، سال ٩٦، هشت درصد و در سال ٩٧، یازده درصد شد. اگر میانگین رشد مصرف بنزین طی سه سال اخیر هم همان حدود ٢ درصد قبل ادامه می یافت، گفته وزیر نفت دال بر عدم نیاز به کارت سوخت را می توان صحیح تلقی کرد.

    استفاده ازکارت سوخت الزامی شود ، درآمد قاچاقچیان سوخت بیش از یارانه

    نوفرستی ثابت نگه داشتن قیمت بنزین به مدت٣ سال با وجود تورم حداقل ۱۰ درصدی را امری اشتباه دانست و افزود: با کم کردن قیمت جهانی نفت در سال های شروع به کار دولت یازدهم، قیمت هزار تومان جهت هر لیتر بنزین حدودا معادل قیمت فوب خلیج فارس بود. این در حالی است که روند افزایشی قیمت با شیبی ملایم باید ادامه می یافت، در حالی که یکباره قیمت ١٥٠٠ تومان جهت هر لیتر بنزین در بودجه سال ٩٧ مطرح شد که مجلس شورای اسلامی آن را نپذیرفت.

    راه حل چیست؟

    کارشناسان می گویند با توجه به اینکه دولت قصد زیاد کردن قیمت بنزین را ندارد با ایجاد الزام به استفاده از کارت سوخت در حین سوخت گیری می تواند میزان مصرف واقعی را

    این کارشناس حوزه انرژی قیمت کنونی هر لیتر بنزین را بر اساس فوب خلیج فارس حدود ٧٠ سنت اعلام کرد و گفت: با احتساب دلار ٤٢٠٠ تومانی تا حدود ٨ هزار تومانی می توان گفت قیمت هر لیتر بنزین بر اساس فوب خلیج فارس بین ٣ تا حدود ٦ هزار تومان هست. با وجود اختلاف قابل توجه قیمت دلار حتی اگر هر لیتر بنزین را با زیاد کردن قیمت دو سه برابری هم عرضه کنیم باز هم روند قاچاق ادامه دارد آیا که با میانگین قیمت ده هزار تومان در شرق کشور یا ١٤ تا ١٦ هزارتومان در مرز ترکیه فاصله قابل توجه دارد.

    به گفته وی با وجود اینکه سود قاچاق سوخت با احتساب میانگین ٢٠ میلیون لیتر در روز از یارانه پرداختی به مردم زیاد هست، ولی در دوران وزارت زنگنه در ابتدای دولت یازدهم کارها مناسبی هم انجام شد که از جمله آن می توان به ابطال ٦ میلیون کارت سوخت غیرحقیقی، کم کردن میانگین سهمیه بالای بنزین تاکسی ها و همچنین تخصیص گازوییل بر اساس پیمایش اشاره کرد.

    استفاده ازکارت سوخت الزامی شود ، درآمد قاچاقچیان سوخت بیش از یارانه

    نوفرستی با اشاره به گفته های اخیر معاون اول رییس جمهوری دال بر اینکه جامعه کشش زیاد کردن قیمت بنزین را ندارد، اظهار داشت: در این شرایط می توان با الزام استفاده از کارت سوخت شخصی میزان رصد مصرف بنزین را راحت تر کرد. مشروط به اینکه کارت سوخت جایگاه داران سلب شده است و افرادی که میانگین مصرف آنها در یک دوره ای بیش از حد کارشناسی شده است بود رصد شود.

    کاهش مصرف با کارت سوخت کلید خورد

    محمد الله دادی، کارشناس حوزه سوخت و انرژیبا یادآوری اینکه در سال ٨٥ میانگین مصرف بنزین کشور رقمی حدود ٧٣.٥ میلیون لیتر در روز بوده هست، اظهار داشت: ۱۰۰ روزه نخست سال ٨٦ که سامانه هوشمند راه اندازی نشده بود ولی در ٢٦٠ روز باقی مانده با بهره گیری از سامانه هوشمند سوخت میانگین مصرف بنزین کشور به رقم ٦٤ میلیون لیتر بنزین در روز کم کردن یافت. این روند رو به کم کردن ادامه داشت و رقم میانگین مصرف روزانه ٥٧ میلیون لیتری را نیز در کشور تجربه کردیم.

    وی تصریح کرد:در راستای مدیریت مصرف سوخت بخشی به وسیله ابزار کارت سوخت و بخشی دیگر با استفاده از توسعه صنعت سی. ان. جی انجام شد. این در حالی است که بعد از خرداد ماه سال ٩٤ و تک نرخی شدن بنزین با آدرس دهی غلط، خودکنترلی مردم در مصرف بنزین از بین رفت و دولت بنزینی که ارزش آن در هر لیتر معادل ٢ تا٦ هزار تومان بود را به قیمت هزار تومان می فروخت.

    واژه های کلیدی: بنزین | میلیون | استفاده | استفاده | قاچاقچیان | سوخت قاچاق | دولت یازدهم | مبارزه با قاچاق


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار